Történtek*

Sok idő telt el, úgyhogy csak azt tudom összeszedni már, ami nagyon megmaradt bennem, kb. időrendben.**

Jó volt találkozni Chantival 17-én! A Fővám téren ültünk le a Burger Kingnél meló után, és de jót beszélgettünk csak úgy csajosan. Annyira belefeledkeztünk, mintha a szomszéd sarkon laknék:) Fél kilenc is elmúlt, mikor eszembe jutott, hogy nekem még haza is kellene mennem valahogy. Mire odaértem a villamos megállójába, rájöttem, hogy még vagy másfél óra van a következő nem pótjegyes vonatig, így aztán végül leszálltam a Vigadó téren, és onnan sétáltam a délibe. Kedves Olvasó! Ha budapesti vagy, de ha nem is, akkor se hagyd ki ezt az élményt semmiképpen! Szürkületkor sétálj el a Vigadó tértől a Lánchídig, aztán ha van még energiád hozzá, akár fel a várba is, mert csodálatos látvány a rakpart nyáresti forgataga, és a kivilágított város! Minden tele volt emberekkel, a vendéglátóhelyek kiülős teraszai tele szájjal nevetnek rád, a lábad előtt pedig a város hever:)*** A Lánchídon olyan jól esett a hűs szellő, hozott némi felfrissülést a forróságba, és nem féltem már az alagútban sötétedés után sem, mert ki is bántana ugyan és miért?! Majdnem éjfél volt, mire hazaértem és ágyba kerültem, de kellemes fáradtság volt ez...

Bandita szülinapjáról megemlékeztem. Idén először történt meg, hogy nem lehettünk együtt, mert ő lent nyaralt akkor már anyáéknál, ahová apája vitte le előző héten. Külön töltve keserédesre sikerült ez az évforduló, amit jobbára végig is pityeregtem. Hazaérve a melóból megnézegettem a régi papíros fényképeket a születéséről, meg a következő évekről, és arra gondoltam megint, mint sokszor, milyen szerencsés vagyok, hogy én lehetek az anyukája ennek a kis embernek.
Pénteken koncerten voltam; nagyon szép este volt, olyan lebegős, mintha egy másik dimenzióba léptem volna át, bár lélekben elég felkavaró is egyben. Hosszan beszélgettünk Szúrós Szeművel; miután kijöttünk és elbúcsúztunk, kissé már eltávolodva tőle leültem az út patkára és csak sírtam keservesen. A rockerbarátom leült mellém, próbált vigasztalni, de tisztában volt vele, hogy túl sok mindent nem tud ő kezdeni ezzel, főleg úgy nem, hogy igazából én sem tudtam még, mi a bajom. Igyekezett pedig: némileg spiccesen, minden arra járó csajszitól megkérdezte, nem tudják-e véletlenül, hogy kell megvigasztalni egy síró lánykát?! Kisimította a hajam az arcomból és letörölte a könnyem, de mindig jött az utánpótlás. Aztán emlékszem még arra is, hogy odajött hozzánk egy kissrác; telefont kért kölcsön tőlünk egy hívás erejéig, aztán mikor elintézte, letelepedett mellénk egy kicsit. Egy autó majdnem el is ütött minket, olyan közel húzott el mellettünk; de nem számított ez sem. Édesek voltak, ahogyan ott ketten megvitatták, vajon miért sírok, és mi is lenne a megoldása a dolognak. Ezen a ponton mosolyogni támadt kedvem a könnyeim között, mert hiszen az életben nem ennyire egyszerűek a dolgok, mint így romantikusan elgondolva. Elköszönve tőlünk, az ismeretlen fiú adott egy vigasztaló puszit a homlokomra, aztán eltűnt az éjszakában. A jóbarátom kérlelt, hogy aludjak nála, ne induljak így haza, de persze én megmakacsoltam magam, mert semmi mást nem szerettem volna, mint egyedül lenni és hazaérni végre az ágyamba, hogy másnap mehessek banditához hétvégére. Sose próbálj meg jobb belátásra bírni egy nőt, aki magát megmakacsolva ül az út szélén és itatja az egereket - ez lehetett az este tanulsága bé számára, aki végül megértette, hogy most azzal segít, ha békén hagy. A lelkemre kötötte azért, hogy hívjak egy taxit, ami kivisz a délibe, és szerintem valahol a távolban meg is várta, hogy az pár perc múlva tényleg megtörténjen, mert amint beültem az autóba, már csörgött is a telefonom, hogy ugye nem indultam el gyalog?! Majdnem egy óra volt, én pedig nem akartam a déliben lézengeni egy szál magamban, így aztán az Oktogonhoz kértem a fuvart, ahol beültem a mekibe kávézni. Rengetegen voltak, jókedvű bulizó fiatalok, romantikázó párok, éjszakai várost néző turisták... Elmerülve a gondolataimban, nézegettem az embereket és próbáltam kikutyulni magam abból az érzelmi katyvaszból, ami felborított engem.**** Valamikor negyed négy lehetett, amikor úgy gondoltam, hogy elindulok most már, de megint csak olyan szép volt a város, tele emberekkel, hogy leginkább csak sétálni volt kedvem, így a Duna felé vettem az irányt a körúton. Nem voltam egyedül, az utcákon olyan sokan voltak, mint egy csendesebb hétvégi délután, nem értem, nem is értem, ki tud aludni ilyenkor. A Széchenyi István téren már azért picit összerándult a gyomrom, jó ötlet-e továbbmenni gyalog, de kellőképpen önfejű vagyok ahhoz, hogy persze nem futamodtam meg. A Lánchíd pesti hídfőjénél utolért két fiatalember. Megkérdezték tőlem, felajánlhatják-e a védelmi szolgálataikat, ha már láthatóan egy irányba visz az utunk:) Öcsém korabeli két egyetemista, az egyik Amerikában jár iskolába valami kosaras ösztöndíjjal, a másik szintén profi kosárlabdázó itthon. Nagyon jót beszélgettünk, tök jó fejek voltak, meg is nevettettek! Érdekes dolog ez Kedves Olvasó, mert jöhetett volna két rosszindulatú alak is, de nem... Inkább olyanokat küldött a Jóisten, akik vigyáznak rám, és amikor erre gondolok, megint csak arra jutok, hogy valahol valaki mégis csak Van, aki óvja lépteinket, vagy csak arról van szó, hogy a vonzás törvénye működött azon az éjszakán?! A Krisztina téren váltunk el; az első járatot persze lekéstem, így kiérve kb. fél órát még szendereghettem a vonaton, míg végül elindult haza velem. A forró fürdő után szerettem volna aludni egy kicsit, ami persze nem ment, így kis nyűglődés és egy megváltó kávé után feladtam, összepakoltam és elindultam vissza Pestre, a Népligetből pedig anyáékhoz. Vártak már, délutánra vendégeket is hívtunk megünnepelni bandita szülinapját. Az volt a kérése, hogy együtt fújjuk el a tortán a gyertyákat. Megölelgettem, ő pedig csak mesélt és mesélt, merre jártak, mit csináltak az elmúlt másfél hétben. Arra még emlékszem, hogy este úgy fél hét körül megkérdezte, alhat-e a keresztapjáéknál az unokatesókkal... Másnap reggel hatkor nyitottam ki legközelebb a szemem.

Békés, pihenős, családos, strandolós hétvége következett ezután.

*Képzeld el, hogy ma nem kellett bemenni a meleg miatt, ezért most van időm és energiám megírni ezt:) Hát nem cuki tőlük?
**Megbontom szerintem két bejegyzésre, mert sok lenne egyben. 
***Csináltam fényképet is, de véletlen kitöröltem sok más fotóval együtt, hülye én. 
****Ott és akkor nem sikerült, csak jó pár nappal később, de ez majd egy külön  bejegyzés témája lesz.