Kifőzde

Most mondhatnám szenvedősen, hogy egész délelőtt a konyhában voltam, hogy délre kétféle kaja  legyen az asztalon, de nem lenne igaz:) Persze hülye én elfelejtkeztem az ünnepről, így 6:10-kor szokásosan csörgött az óra. Visszaaludni már nem tudtam, de visszabújtam a kávémmal az ágyba és csak úgy voltam. Fél nyolckor pedig már a gyerkőc is jelentkezett nálam, majd 11-ig ejtőztünk még:)

Na de ettől az igaz, hogy lett két fogás ebédre, de ez is csak azért, mert el vagyok nyomva a férfi által:) Mert hát az úgy volt, hogy már hetek óta kívántam volna csirkemájas rizottót, amit viszont Bandita nem igazán szeret, és kompromisszumos megoldásként neki készítettem fasírtot sütőben, krumplifőzelékkel. 

Igazán nem nagy cucc egyébként egyik sem, de azért jól kifáradtam, mire megletten mindennel:)
A csirkemájas rizottó úgy készül nálunk, hogy hagymát dinsztelek, aztán megy bele a gomba (most barna csiperke volt) felkockázva, egy doboz zsenge zöldborsó, fűszerek (só, bors, majoránna). Párolom együtt, míg majdnem jó lesz. Ekkor elzárom, aztán majd tálalás előtt úgy 15 perccel mehet rá a csirkemáj szépen megtisztítva és felkockázva. A rizst nem szoktam belekeverni, csak tálaláskor teszek a tányérra, rá pedig szépen a raguból, majd persze jöhet az elmaradhatatlan reszelt sajt:) Ez lehet bármi, van aki parmezánnal szereti, de annak én nem nagyon bírom a szagát, nehéz is jófélét kapni, így most füstölt sajt volt a nyerő. Néha inkább úgy csinálom, hogy a zöldborsó a rizsbe megy, ami talán akkor szerencsésebb, ha tényleg nagyon fiatal a zöldborsó és nem akarjuk, hogy eltörjenek a szemek. 
A tepsis fasírtot annyiban szoktam másként csinálni, mint a simát, hogy megy bele egy fej dinsztelt hagyma is, ami nagyon jó ízt ad neki. Általában teszek a közepébe főtt tojást is, ami most elmaradt, mert az Úr így kívánta:) 
A krumplifőzelékért nem igazán voltunk oda sosem, azonban nem régen találtam egy olyan receptet, amit nagyon megszerettünk. Eszerint ezt is úgy kell kezdeni, hogy hagymát dinsztelünk némi zsiradékon. Mikor elkészült, lehúzzuk a tűzről hűlni egy picit és mehet rá a pirospaprika, majd a krumpli felkarikázva. Vízzel felönt, fűszerez (só, bors, majoránna,  babérlevél), fedő alatt fél óra főzés kell neki, majd lehet behabarni tejföllel. Tálalás előtt pedig ecettel ízesíthető még.
Amíg sült a fasírt, főtt a krumpli és a rizs, össze is mosogattam gyorsban, mert utálom, ha csatatér van  a konyhában, viszont ebéd után sziesztázni szeretek inkább, és mozizni, így akartam, hogy legalább a tányérokon és evőeszközökön kívül minden el legyen mosva. 
Ebéd(?) után bevackoltuk magunkat a Sherlock Holmesszal  de az utolsó fél óráról lemaradtam, mert elszundikáltam, úgyhogy most pótolhatok:) Ne vonj le messzemenő következtetést abból, hogy én elaludtam rajta! Tudományosan bizonyított tény, hogy minél izgalmasabb egy film, rám annál álmosítóbban hat:)