A nap kérdése

Szereted a mexikói chilis babot? 

Mert ha nem, akkor ne is olvasd tovább ezt a bejegyzést:) 

Szóval pénteken rövid napunk van, csak fél kettőig tart a munkaidő. Általában túlórázni szoktam ilyenkor, mert a gyerkőc négyig úgyis suliban van, ma viszont nem volt kedvem, nagyon fáradt voltam, ezért úgy döntöttem, hogy inkább bevásárolok és hazajövök főzni valami finom vacsit, mert ebédidőre úgysem mentem ki. 
Jó tanács: éhesen ne menj boltba...:) 
Szóval azt találtam ki, hogy főzök chilis babot, mert nagyon finom, kiadós, és viszonylag gyorsan meg is van. 
Én kb. egy közepes hagymát szoktam felaprítani és pici zsiradékon dinsztelni egy kicsit, mielőtt ráteszem az 50 dkg darált húst. Együtt pirítom még addig, míg a husi nem lesz mindenütt szép fehér. Ekkor teszek rá sót, borsot, oreganot, zúzott fokhagymát és egy nagy pohár vizet, hogy lefedve pároljam tovább. Minél tovább főzöd így, meggyőződésem szerint annál finomabb lesz. Hiába mondják, hogy a darált húsnak elég pár perc, ez nem igaz. Legalább 40 perc kell ahhoz, hogy valóban megfőjön. 
Amikor már majdnem kész, ráteszek egy doboz csemege kukoricát, egy-egy doboz konzerv vörös babot, fehér babot, és két doboz egész paradicsomot, amit előtte azért picit eldaraboltam (annyira azért ezt sem kell túlzásba vinni, mert úgyis szét fog főni idővel). (Mind a babból, mind a paradicsomból a Happy Frucht-ot szoktam vásárolni, mert egyrészt az ára is elfogadható, és nagyon finomak is.)
Amikor ezzel megvagyok, akkor már nem sokáig kell együtt főzni, úgy 20-25 percig, hogy azért összeérjenek az ízek. Némi fűszerezés még, és legvégül kerüljön bele a chili por annak megfelelő mennyiségben,  ki mennyire csípősen szereti. 
Nagyon finom rizzsel is, de mi köret nélkül, friss parasztkenyérrel szoktuk enni... 
Most azon tipródok, milyen lenne, ha legközelebb darált hús helyett szójagranulátummal csinálnám?! Állítólag a szója nagyon egészséges a benne lévő értékes fehérje miatt, így talán egyszer tényleg kipróbálom.