Karácsonyfa-problémakör

2007-ben vágott volt (kb. 1,5 m-es ezüstfenyő); én faragtam be egymagam (majd meggebedtem, de rettentő büszke voltam magamra)

2008-ban vágott volt (kb. 2 m-es normand fenyő); én faragtam be egymagam (majd meggebedtem, de rettentő büszke voltam magamra)

2009-ben nem volt karácsonyfánk, mert "csak" (nincs kedvem írni róla). 

2010-ben földlabdás volt (kb. 80 cm-es eszüstfenyő; Bandita apukájának a kertjébe került, de nem fogta meg a talajt)

2011-ben megint nem volt karácsonyfánk, mert "csak" (nincs kedvem írni róla).

2012. ???

Abban biztos vagyok, hogy többet olyan nem lesz, hogy nem lesz fenyőfánk, mert olyan üres és szomorú volt nélküle a lakás (éppen, mint én; bár végülis túléltük). 

Nem, nem lesz műfenyőnk, mert akkor inkább nem kell semmilyen.

Szerettem volna megint földlabdást, hogy ne kelljen farigcsálni, mert hogy a fenyőfatalpunk akkora nagy, hogy abban legalább 1,5 m-es fának kell kerülni; nagy fenyőfa faragása pedig nagy kínlódás. Lenne férfiember, aki megcsinálná, ha megkérem, de én nem akarok megkérni senkit és pont. 

Viszont. 

Földlabdásból jóformán csak ezüstfenyőt lehet kapni.

Valamikor régen, még Békásmegyeren egyszer olyan fenyőfánk volt, aminek a levelei citromillatúak voltak. Évek óta keresek ilyet itt, mindhiába.... Kb. úgy néznek rám az árúsok, mintha citromízű banánt kérnék:( Pedig ha olyat találnék, nekiállnék befaragni, mert gyönyörű volt és nem olyan szúrós, durva levelű, hanem olyan kis puha levélkéi voltak, amit nem is dobált el még a száraz panelban sem. 

Az ezüstfenyőt nem szeretem: olyan szúrós, drága is és mert csak. 

Az erdeifenyőt nem szeretem, mert mogorva, ijesztő kinézete van és mert csak. 

A lucfenyőt nem szeretem, mert lehullik a tűlevele egykettőre. 

Citromillatú fenyőfát szeretnék, ha kívánhatnék és egy marcona férfiembert, aki idehozza, beállítja nekem és ráadásnak megsimogatja a buksim. Jelentkező akadna mondjuk jóbarát-kolléga személyében, de biztos is, hogy belehalnék, ha hozzám érne, így inkább szenvedek egyedül a fenyőfa-kérdéssel is*. 

Nem tudom, mi legyen, hogy legyen.

*Hosszú és bonyolult a jóbarát-kolléga problémakör; még bonyolultabb, mint a karácsonyfa-problémakör, ezért majd máskor részletezem.