Őszi ebéd

 

Csináltam a héten görög káposztasalátát (amiről írni elfelejtettem, de majd pótolom), amihez viszont nem használtam fel az egész fejet. Törtem a buksim, mit is kellene kezdenem vele, ami nem káposztás tészta (mert azt Bandita utálja) és nem paradicsomos káposzta (mert azt meg én utálom).

Így jutottam el a török káposztaleveshez, ami elsőre szimpatikusnak tűnt, elkészítve pedig egyszerűen csodálatos. 

Szóval vajon és olivaolajon vöröshagymát párolsz, ráteszel fél kiló darálthúst. Só, bors, chili, egy kis konzerv paradicsom hozzáadásával kicsit átpirítod, majd mehet rá a finomra vágott káposzta, amellyel átforgatva együtt is párolod egy kicsit. Vízzel felenged (nem sokat!), és főzöd, amíg kész nem lesz. Nagyon finom, kiadós egytálétel lesz belőle (ha olyan elvetemült vagy, mint mi, eheted friss kenyérrel vagy valami finom magos kiflivel), ami után már csak valami könnyű tésztás cucc elég. 

IMAG0628.jpg

Pl. szőlő-szilva felfújt 

Majdnem úgy kell csinálni, mint a meggyes piskótát, csak még sem. Szóval mérettől függően 4-6 tojás sárgáját habosra keverünk 10 deka vajjal, 4 deka cukorral, némi reszelt citromhéjjal. Ezt követően felváltva adagoljuk bele a kb. 15-20 deka  darált édes kétszersültet/zsemlemorzsát (akkor picit több cukor kell hozzá)/darált babapiskótát (ami azt illeti, én darált háztartási kekszet szoktam hozzá tenni, és ezzel is isteni) és a tojások 4 deka cukorral felvert habját. Ha van kedved, adhatsz hozzá sütőport is; a recept szerint nem kell, de levegősebb lesz tőle, így én szoktam. 

Az így kapott tésztát sütőpapírral kibélelt jénaiban, tepsiben szépen eloszlatod, a tetéje pedig jöhet a kb. 50 deka felezett szőlőszem és negyedelt szilva vegyesen. 

Így ni:

IMAG06261.jpg

Hát nem gyönyörű ez a színkavalkád? Épp, mint az őszi avar

Miután megsült (ez 180 fokon úgy 45 perc alatt fog megtörténni), rengeteg fahéjas porcukorral lehet tálalni